[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Osoby inteligentne potrafi¹ nauczyæ siê odinnych tego wszystkiego, co jest dobre, choæby tylko zosta³o to przez nichprzypomniane.¯eby uœcisliæ, dodam, i¿ modlitwa o uwolnienie jest modlitw¹ prywatn¹(egzorcyzm jest modlitw¹ publiczn¹, która anga¿uje w³adzê Koœcio³a) i mo¿e byæodmawiana przez wszystkich; zarówno przez pojedyñcze osoby, jak i przez grupyosób nad wszystkimi potrzebuj¹cymi.Nie wymaga ona ¿adnej autoryzacji, podczasgdy egzorcyzmy (i mam nadziejê, ¿e z czasem to ulegnie zmianie) mog¹ byæprzeprowadzane tylko przez biskupów i kap³anów, którzy zostali upowa¿nieniprzez biskupów.Tak¿e modlitwa o uwolnienie musi byæ zawsze dobrze odprawiona,nawet jeœli nie posiada ona sta³ych formu³ i schematów.Dlatego nale¿y zachowaæw tym przypadku ogólne normy, które dotycz¹ modlitwy (jest to modlitwawstawiennicza, zwana modlitw¹ proœby.Katechizm Koœcio³a Katolickiego poœwiêcadu¿¹ czêœæ tej modlitwie, udzielaj¹c bardzo cennych uwag).Nale¿y unikaæ wszelkich dewiacji.Przed niektórymi z nich przestrzegaKongregacja Doktryny Wiary w liœcie do biskupów z 29 paŸdziernika 1985 roku.Nie ma w¹tpliwoœci, ¿e modlitwa o uwolnienie zosta³arozpowszechniona przez jeden z najwiêkszych koœcielnych ruchów posoborowych,mianowicie przez Ruch Odnowy (mówi siê o ok.85 milionach zaanga¿owanychkatolików) i wielu egzorcystów, widz¹c jak cenna jest pomoc pochodz¹ca z tegoRuchu, opiera siê w swej dzia³alnoœci na grupach Odnowy.Nie waham siê przedstwierdzeniem, ¿e jestto jedyny wielki Ruch, który pozostaje wra¿liwy na te problemy i jest gotówprzyjmowaæ i pomagaæ tym wszystkim,156którzy znaleŸli siê pod wp³ywem z³ego ducha.Dlatego te¿, mówi¹c na ten temat,korzystam z doœwiadczenia jednego z najwiêkszych ekspertów, ojca Matteo LaGrua.Ten najbardziej znany egzorcysta Sycylii ju¿ od dluzszego czasuprzynale¿y do Ruchu Odnowy, jest tak¿e cz³onkiem Komitetu Krajowego tego¿Ruchu.Ojciec La Grua opublikowa³ ju¿ wiele instrukcji dotycz¹cych sposobu, wjaki nale¿y prowadziæ modlitwy o uwolnienie i uzdrowienie, a przede wszystkimi,jak nale¿y odprawiaæ modlitwy wstawiennicze za ludzi cierpi¹cych.Za to wszystko zas³uguje na szczególne podziêkowanie.Godne polecenia s¹ tak¿e dwie ksi¹¿ki jego autorstwa; bogate w treœæ iukazuj¹ce jego wielkie doœwiadczenie: Lapreghiera di liberazione [Modlitwa ouwolnienie] i Lapreghiera di guarigione [Modlitwa o uzdrowienie] (Ed.Herbita,Palermo).By³y one dla mnie zawsze wielk¹ pomoc¹ tak¿e w pisaniu dwóchpoprzednich moich ksi¹¿ek.Oczywiœcie ojciec La Grua nie s¹dzi, ¿e opracowa³ ten temat w sposóbwyczerpuj¹cy i ¿e ukaza³ w pe³ni ró¿norodnoœæ tego zagadnienia.Ogranicza siêon do przedstawienia i wyjaœnienia sposobu, w jaki prowadzona jest modlitwa ouwolnienie w grupach Odnowy.S¹ tak¿e mo¿liwe do zastosowania inne formy, októrych tutaj nie wspomina³.To, o czym bêdê teraz pisa³, by³o tematemkonferencji, któr¹ ojciec La Grua wyg³osi³ podczas Krajowego SympozjumEgzorcystów w Rzymie we wrzeœniu 1993 roku.Oddajê zatem g³os ojcu La Grua.Jak rozpoczfliœmy dzia³alnoœæ?Myœlê, ¿e to w³aœnie dziêki ruchom charyzmatycznym,które powsta³y po Soborze, a wœród nich, szczególnie we W³oszech, dziêkiRuchowi Odnowy w Duchu Œwiêtym,157zwrócono uwagê na aktywn¹ obecnoœæ diab³a w œwiecie wspó³czesnym.Niewieluwiernych bierze na serio przejawy jego obecnoœci.Czêsto mamy bowiem doczynienia z teologi¹ racjonalistyczn¹ i redukcyjn¹, która sprowadza dzia³aniedemona i œwiata duchów do stanu pewnej etykietki, okreœlaj¹cej to wszystko, cozagraia dziœ cz³owiekowi w jego subiektywnym odczuciu.Sq to s³owa kardyna³aSuenensa zawarte we wstêpie do ksi¹¿ki Rinnovamento potenze delle tenebre[Odnowa i moce ciemnoœci] (Edizioni Paoline, 1982).Po up³ywie ponad dziesiêciu lat sytuacja nie tylko ¿e nie polepszy³a siê, alejeszcze siê pogorszyla
[ Pobierz całość w formacie PDF ]