[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tak¿e dziewi¹ta plaga, trzy dni ciemnoœci, mo¿e znaleŸæ wyt³umczenie wniespodziewanym, czasowym oœlepniêciu, spowodowanym przyczynami diabelskimi.Ale te ostatnie zjawiska mo¿emy okreœliæ jako drêczenia diabelskie, a nienêkanie.Domy, sklepy, pola.Nêkania lokalne s¹ zawsze trudne do zdiagnozowania i nie mniej trudne dozlikwidowania.Dodam, ¿e ka¿dy egzorcysta dzia³a w³asnymi metodami,171z najszersz¹ dyskrecjonaln¹ w³adz¹.Powiedzmy otwarcie, ¿e ca³a materiadotycz¹ca nêkañ diabelskich, nie jest brana pod uwagê ani przez PrawoKanoniczne, ani przez Rytua³, które zajmuj¹ siê tylko egzorcyzmami osóbopêtanych.Moim zdaniem jest to powa¿ny brak.Z jednej strony oznacza, ¿e tymi sprawamimo¿e zajmowaæ siê ktokolwiek, kap³an czy nie kap³an, z drugiej pozostawia siêszerokie pole do popisu oszustom, magom, czamoksiê¿nikom.Wœród wielu ró¿norodnych modlitw i b³ogos³awieñstwzawartych w Rytuale, stanowi¹cych prawdziwe bogactwo, którego nie powinno siêwyrzucaæ na przemia³, znajduj¹ siê modlitwy odpowiednie równie¿ do tychprzypadków, dlatego mog¹ byæ z po¿ytkiem u¿ywane.S¹ tam na przyk³adb³ogos³awieñstwa domów lub miejsc, szkó³ czy pól.Te modlitwy bywaj¹ czêsto u¿ywane przez kap³anów i egzorcystów.S¹ tacy, którzy poza wod¹ œwiêcon¹ u¿ywaj¹ kadzid³alub rozsypuj¹ sól egzorcyzmowan¹.Istnieje tu pe³na dowolnoœæ.Choæ samograniczam siê do opisywania moich doœwiadczeñ osobistych lub doœwiadczeñinnych egzorcystów, pozostaje jasne, ¿e we wszystkich formach nêkanianiepotrzebna jest obecnoœæ egzorcysty.Skuteczna jest celebracja Mszy œw.przezjakiegokolwiek kap³ana.Niekiedy okazywa³y siê równie skuteczne modlitwy grupywiernych w danym miejscu.Kiedy dzia³aj¹ kap³ani egzorcyœci, normalnie u¿ywaj¹oni tez egzorcyzmu, u¿ywanego dla osób, przystosowuj¹c go do domu czy innego,konkretnego miejsca.Dobrze jest odkryæ przyczynê, z powodu której œrodowiskojest diabelskie, albowiem wtedy ³atwiej osiagn¹æ uwolnienie.Jakie s¹ najczêstsze przypadki? Zaznaczmy kilka spoœród wielu.1.Jeœli w jakimœ domu odbywa³y siê seanse spirytystycz-172ne, jeœli odprawia³o siê w nim magiê, jeœli by³ miejscem kultów satanistycznych(wszystko to s¹ przypadki, w których najtrudniej jest usun¹æ diabelskienêkania).2.Jeœli zosta³a tam zabita lub pope³ni³a samobójstwo jakaœ osoba (w tymprzypadku potrzeba bardzo du¿o modlitw za zmar³ych).3.Jeœli by³ to dom publiczny, jeœli mieszkali tam bluŸniercy, masoni,przestêpcy lub organizatorzy czynów przestêpczych, dealerzy narkotyków; jeœliby³o to miejsce spotkañ homoseksualistów, itp.We wszystkich tych przypadkachpotrzeba wiele modlitw zadoœæuczynienia.4.Jeœli zosta³ rzucony urok.W tym przypadku trzebapoznaæ dog³êbnie cel tych czarów i to, jak one zosta³y dokonane.Jeœli naprzyk³ad jest tam jakiœ przedmiot zaczarowany, trzeba go odnaleŸæ i spaliæ.Dopóki przedmiot ten znajduje siê w pomieszczeniach, wszystkie modlitwyniewiele skutkuj¹.Pomoc¹ mog¹ s³u¿yæ sami mieszkañcy, którzy uprzedz¹, ¿ezaburzenia zaczê³y siê w momencie, gdy zosta³ im podarowany jakiœ przedmiotprzez osobê, która ma sk³onnoœci do czarów.U¿yteczna mo¿e okazaæ siê obecnoœæcharyzmatyków lub osób wra¿liwych, o których bêdziemy mówiæ nieco póŸniej.Nie zatrzymujê siê tutaj nad fenomenami palter geist(ducha ha³asuj¹cego), które zwi¹zane s¹ z jak¹œ osob¹i z regu³y trwaj¹ nied³ugo.Chodzi o fakt naturalny, który powinien byæ leczonyprzez psychoterapiê.Dobrze jest poznaæ jego pochodzenie i zjawiska, jakie przy tym zachodz¹, abynie pomyliæ ich z fenomenami zaczarowania czy diabelskiego nêkania.Podobieñstwa w tym wypadku s¹ powierzchowne.Wystarczy trochê doœwiadczenia,aby umieæ je odró¿niæ.Nie ma tej samej trudnoœci, jak¹ na przyk³ad spotyka siêw odró¿nieniu dolegliwoœci diabelskich od chorób psychicznych.173Przedmioty zaczarowane.W tych przypadkach nale¿yzachowaæ szczególn¹ roztropnoœæ, aby wyeliminowaæ niepotrzebne obawy, sugestie,nieuzasadnione podejrzenia, a gdy okazuje siê, ¿e konsultowano jakiegoœ magaczy "pobo¿n¹ osobê", nale¿y najpierw wykluczyæ mo¿liwoœæ oszustwa.Zawszetrzeba uwa¿aæ na oszustów.Przyczyn¹ prawie jedyn¹, z powodu której jakiœprzedmiot jest ska¿ony, jest rzucenie czarów.Teoretycznie ka¿dy przedmiot mo¿ebyæ ska¿ony poprzez ryt satanistyczny uczyniony przez jakiegoœ czarownika lubprzez kogoœ, kto w jakikolwiek sposób odda³ siê szatanowi.Jednak w praktycetakie przypadki s¹ bardzo rzadkie, dlatego trzeba zachowaæ krañcow¹roztropnoœæ, zanim siê stwierdzi, ¿e jakiœ przedmiot zosta³ zaczarowany.Pocz¹tkowy sceptycyzm jest w tej dziedzinie prawdziw¹ m¹droœci¹.W jaki sposób mo¿na siê zorientowaæ? Niekiedy przezpochodzenie, innym razem po efektach, kiedy indziej jeszcze dziêki pomocyjakiegoœ charyzmatyka lub osoby wra¿liwej.G³Ã³wn¹ mo¿liw¹ przyczyn¹ jestpochodzenie: przedmiot podarowany przez jakiegoœ maga mo¿e byæ z du¿ymprawdopodobieñstwem zaczarowany.Typowy przyk³ad to talizmany, które czêstosporo kosztuj¹, a jeœli nie s¹ imitacj¹, zawieraj¹ silnie szkodz¹cy ³adunekz³a.Sprecyzujmy równie¿, ¿e zaczarowanie jakiegoœ przedmiotu nie oznacza, ¿e wœrodku jest diabe³! Znaczy tylko, ¿e bêd¹c poddany rytowi zaczarowania, zregu³y przeciwko jakiejœ konkretnej osobie i dla otrzymania konkretnych celów,przedmiot ten sta³ siê szkodliwy.O zaczarowaniu mo¿emy siê tak¿e przekonaæ po efektach.Zdarza siê, ¿e ktoœ niemo¿e spaæ lub w swoim ³Ã³¿ku odczuwa silne bóle g³owy czy inne dolegliwoœci, akiedy zmieni pos³anie, poduszkê lub materac te dolegliwoœci ustaj¹.Mo¿emywtedy podejrzewaæ, ¿e poduszka lub materac174zosta³y zaczarowane.Mo¿e siê zdarzyc i tak, ¿e otwieraj¹c poduszkê, znajdziemyw œrodku ró¿ne dziwne przedmioty, o których pisa³em w poprzedniej ksi¹¿ce
[ Pobierz całość w formacie PDF ]