[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Coœ takiego mo¿e przydarzyæ siê równie¿ temu, ktozleci³ czarownikowi wykonanie pewnej pracy, z³o¿y³ raz "ofiarê" w postaci nawetbardzo ma³ej zap³aty, przekaza³ wymagane rzeczy i byæ mo¿e siê zastosowa³ dozaleceñ: nawiedzenie siedmiu koœcio³Ã³w, zapalenie œwiec w okreœlony sposób,rozrzucenie œmieci, noszenie pewnych przedmiotów na sobie lub zawieszanie ichna kimœ innym itd.W ten sposób zawiera siê ze z³ym duchem bardziej lubmniej uci¹¿liwy zwi¹zek, ze z³ymi nastêpstwami dla duszy i cia³a.Bardzo czêstoprzychodzi³y do mnie matki, które wczeœniej zanosi³y swoje dzieci doczarowników, a ci zalecili, aby te dzieci nosi³y na sobie pewne przedmioty,które dla osób nieœwiadomych wydawa³y siê zwyk³ymi, nic nie znacz¹cymiozdobami, ale które ze wzglêdu naszkodliwe nastêpstwa okaza³y siê prawdziwymi narzêdziami czarów.Jeœli wchodzisiê na teren wroga, dostaje siê pod jego w³adanie, nawet jeœli dzia³a³o siê w"dobrej156wierze".Tylko potê¿na moc Boga mo¿e potem uwolniæ z zawartych zwi¹zków.Czynnoœci tak zwanej magii doskona³ej najczêœciejdzieli siê na: uœwiêcenia, poœwiêcenia, b³ogos³awieñstwa, usuniêcia zestanowiska, wykluczenia ze wspólnoty, przekleñstwa.W ten sposób usi³uje siê przemieniæ przedmiotylub osoby w "swiête symbole" (oczywiœcie poœwiêcone szatanowi).Materia³magiczny zostaje "namagnesowany" w okreœlonych porach, które s¹ przedmiotemzainteresowania astrologii magicznej.Ka¿dy czarownik nosi na (sobie lub przygotowuje dla innych amulety - chodzitutaj ogólnie o medale, których symbole s¹ "katalizatorami energii".Maj¹ one,wed³ug czarownika, szczególn¹ moc niebiañsk¹.Czymœ innym s¹ talizmany,wyobra¿aj¹ce cechy osoby, której maj¹ broniæ.O talizmany prosz¹ najczêœciej osoby nieszczêœliwe,które czuj¹ siê dotkniête przez z³y los, nieszczêœcie, niezrozumienie, brakmi³osci, ubóstwo.Osoby te s¹ zawsze gotowe zap³aciæ ka¿d¹ cenê, niekiedy nawetbardzo wysok¹, za przedmioty, które maj¹ im przynieœæ szczêœcie i wyzwoliæ jeod wszystkich niepowodzeñ ¿yciowych.Tymczasem nosz¹ na sobie niebezpieczny ³adunek, który mo¿e zaszkodziæ nie tylkoim, ale tak¿e cz³onkom ich rodzin.Przy wykonywaniu wszystkich czynnoœcimagicznych szeroko stosuje siê kadzid³o.Jest to kadzid³o z³o¿one w ofierzeszatanowi, wyraŸne przeciwieñstwo kadzid³a, którego u¿ywa siê w kulcieliturgicznym sk³adanym Bogu.Inne formy czynnoœci magicznych skupiaj¹ siê na wytwarzaniu ró¿nych napojów lubmieszanek, które wywoluj¹ sugestie albo drêczenie diabelskie u tego, kto jespo¿yje.Poszkodowany znajduje w swoim organiŸmie nie tylko coœ obrzydliwego,ale tak¿e wp³yw duchów demonicznych, wzywanych podczas przygotowania tegoœrodka157s³u¿¹cego do zaczarowania.Bardzo znany jest tak zwany napój mi³oœci, przypomocy którego mo¿na narzuciæ zawarcie zwi¹zku (nazywany jest tak¿e legatem,czyli zapisem) ze z³ym duchem pod wp³ywem mocy szatañskich.Po raz pierwszy o szatanie mówi nam Pismo œwiête jako o kusicielu naszychpierwszych rodziców, którym ukaza³ siê pod postaci¹ wê¿a.W mitologii w¹¿ jestzawsze zwi¹zany z symbolami wiedzy i poznania.W Egipcie czarodziejka Izyda zna³a tajemnicê kamieni, roœlin, zwierz¹t.Zna³a tak¿e ró¿ne choroby i lekarstwa na ich wyleczenie, dlatego potrafi³ao¿ywic martwe cia³o Ozyrysa.Wê¿a, jako symbol wiecznego cyklu ¿ycia,przedstawia siê w postaci zwiniêtej, z ogonem w pysku.Warto tak¿e wspomnieæ owê¿u boa, w³adcy Inków albo o wê¿u boa uznawanym przez Indian za bóstwo.W magii Voodoo dwup³ciowy w¹¿ Danbhalah i AidaWedo jest tak mocnym Ÿród³em natchnienia dla swoich czcicieli, ¿e osi¹gaj¹zadziwiaj¹ce efekty o ka¿dej porze dnia i nocy.W¹¿ ten, jak siê twierdzi, znawszystkie tajemnice S³owa stwórczego za poœrednictwem "jêzyka magicznego",opiewanego w muzyce sakralnej.Chodzi tutaj o magiê haitansk¹, pochodzeniaafrykañskiego, która razem z pierwotn¹ magi¹ afrykansk¹ i z magi¹ sprowadzon¹do Ameryki Po³udniowej (zw³aszcza do Brazylii), o nazwie macumba, wywiera silnywp³yw demoniczny.Wspó³czesna cywilizacja po³¹czyla pewne zwyczaje,ale ich nie zmieni³a.Dlatego wspó³istniej¹ razem nauka i magia, religia istarodawne praktyki.Jeszcze dzisiaj, zw³aszcza w naszych wioskach, ¿yje bardzoreligijna ludnoœæ, która udaje siê do osób swi¹tobliwych (mê¿czyzn i kobiet),by rozwi¹zaæ swoje najró¿niejsze trudnoœci: od chorób po urok rzucony wzrokiem,od braku pracy po znalezienie mê¿a.S¹ to osoby swi¹tobliwe, "które zawsze158uczêszczaj¹ do koœcio³a".Spotykamy matki, które w dobrej wierze ucz¹ swojecórki ró¿nych gestów i obrzêdów, na przyk³ad: jak zdejmowaæ urok rzuconywzrokiem w noc urodzin albo nak³adaj¹ na szyjê dzieci ³añcuszki z krzy¿ykamilub poœwiêconymi medalikami i dodaj¹ do tego "w³osie z borsuka", "zêby wilka"czy te¿ "czerwone ró¿ki".Te wszystkie przedmioty, chocia¿ nie s¹ "na³adowane"niekorzystnymi zjawiskami przez magiczne obrzêdy,wi¹¿¹ ze z³ym duchem przez grzech zabobonu.Z magi¹ zawsze ³¹czy siê wró¿enie: chêæ poznania przysz³osci przez pos³ugiwaniesiê nieodpowiednimi œrodkami.Wystarczy pomyœleæ o bardzo rozpowszechnionymzwyczaju wró¿enia z kart czy te¿ przepowiadaniu przysz³oœci z kart tarotowych,którymi najczêœciej pos³uguj¹ siê przy wró¿eniu czarownicy i wró¿bici.Wydajesiê, ¿e pocz¹tek kart tarotowych siêga XIII w.i wywodzi siê od Cyganów, którzyzawarli w tej "grze" swoj¹ zdolnoœæ przepowiadania przysz³oœci.U podstaw tego le¿y nauka ezoteryczna, która podaje zasady zgodnoœci miêdzycz³owiekiem a œwiatem boskim.Nie chcê siê nad tym zatrzymywaæ, ale chcêpowiedzieæ, ¿e czlowiek naiwny, omamiony odczytaniem swej przesz³oœci, odchodziz niepokojem i nieufnosci¹ albo pró¿nymi nadziejami, czêsto zwi¹zanymi z¿yciowymi podejrzeniami w stosunku do rodziców lub przyjació³, a nade wszystkoz pewn¹ form¹ uzale¿nienia od tego, kto mu wró¿y³ z kart, co bêdzie mutowarzyszyæ tak¿e w przysz³oœci.To wszystko mo¿e wywo³aæ u niego stany lêkowe, rozdra¿nienie, niepewnoœæ.Bêdzie odczuwa³ pragnienie ci¹g³ego uciekania siê do praktyk magicznych lubzaopatrywania siê w talizmany, które by unieszkodliwi³y tego wewnêtrznegowroga, o którego on sam siê postara³ i który jest przyczyn¹ jegochorób i nieszczêœæ.159Najgorsza jest magia wywodz¹ca siê z Afryki, którapos³uguje siê gus³ami (witchcraft), a uprawia j¹ ten, kto chce wyrz¹dzic z³oinnym osobom przy pomocy magicznych œrodków oraz spirytyzmu, czyli wywo³ywaniaduchów, przez co pragnie wejœæ w kontakt z duchami osób zmar³ych lub duchamiwy¿szymi.Wywo³ywanie duchów jest znane we wszystkich kulturach i u wszystkichludów.Medium s³u¿y za poœrednika miêdzy duchami a ludzmi, udzielaj¹c swojej energii(g³osu, gestów, pisma.) duchowi, który chce siê ukazaæ.Mo¿e siê zdarzyæ, ¿ete wywo³ane duchy, które s¹ zawsze z³ymi duchami, mog¹ zaw³adn¹æ kimœ zobecnych.Koœció³ zawsze potêpia³ spirytyzm i uczestniczenie w nim
[ Pobierz całość w formacie PDF ]