[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Wtedy stanie na miejscu tronu cesarzy i papiezy „Nowa Jerozolima"prezydenta aliansu zydowskiego Cremieuxa.Biedna Loza, która chce panowac, astala sie tylko srodkiem, aby utwierdzic panowanie zydów. Z powodu broszurywydanej w r.1862 o wolnomularstwie przez Albana Stolza, oglosily „Hist.polit.listy" jeki bolesci pewnego wolnomularza z powodu wladzy zydów w Lozy: rzucilon wzrok swój za kulisy i byl rozgniewanym.„Potega pisze on, jaka zydziosiagneli przez wolnomularstwo, stoi u zenitu, jest ona zarówno grozna tronowijak i oltarzowi". Chociaz wykluczeni z niektórych Lóz znajduja sie we wszystkich Lozach swiata.W samym Londynie istnieja dwie Loze zydowskie, które w rekach swoich trzymajawodze wszystkich zywiolów rewolucyjnych, jakie sie mieszcza w chrzescijanskichLozach.Czolo Lozy stanowia zydzi; Loze chrzescijanskie sa tylko bezwiednymilalkami, poruszanymi w wiekszej czesci przez zydów. W Rzymie istnieje takze Loza kierujaca, zlozona z samych zydów; ona jest takzejednym z najwiekszych trybunalów rewolucji, która przez nieznanychzwierzchników innymi rzadzi Lozami. W Lipsku podczas calego targu nieustannieistnieje tajna Loza zydowska, do której zaden chrzescijanin nie ma dostepu. W Hamburgu i Frankfurcie maja dostep do niej tylko tajni wyslannicy; ostatniazwie sie „Absolon pod trzema pokrzywami"; imie wskazuje rzecz sama. Aby tezmozni raz pojeli, ze Loza dziala tylko, aby dla sprawy zydostwa wzburzycnarody, niech by zrozumieli slowa Burkego; „przyjdzie czas, ze panujacy muszastac sie tyranami, gdyz poddani ich stali sie nalogowymi buntownikami". Ustep ten jest tylko wyjatkiem z calosci zapelnionej przepysznymi szczególami(patrz hist.polit.listy z 1862; le Monde 5 listopada 1862). Loze masonskie byly miejscami powiada Borne, w których pod oslona tajemnicyludzie szlachetni nauczali zasad, które towarzystwo niewtajemniczonewykluczyloby jako herezje. Czy wysylaja tez kanclerze tej tajemnicy zydków, którzy jako pralaci koscielnipodrózuja, a którzy wyplywali to tu, to tam w ostatnich czasach przedksiazetami koscielnymi, aby zrobic jaki „interesik".Biskup Dr Stahl wWureburgu zdemaskowal w r.1854 zyda Meirowicza, który pod przybranymnazwiskiem kardynala Altieri bawil u niego, aby sie dowiedziec o pewnychrzeczach, o których wedlug mniemania zyda Dr.Stahl musial sie dowiedziec(porównaj „Zdemaskowane zydostwo nowego czasu" przez Scharff- Scharffensteina ala suite Maxa 11, w Zurychu 1871 r., 2, 53). Niedawno ukazala sie podobnafigura w Berlinie i Hamburgu. Dusza powstania w Portugalii w r.1820 byl zydMendizabal; on to doprowadzil do skutku zajecie miast Oporto i Lisbony, amoznym swym wplywem masonskim na Junty (zgromadzenie) przeniósl w r.1830rewolucje do Hiszpanii. Tu przez rewolucje Masonów wzniósl sie na krzesloprezydenta ministrów. A wielki mistrz zydowski Cremieux zostal ministrem sprawiedliwosci francuskiejrepubliki w roku 1848, gdy Loza, jak Lamartine i Garnier - Pages wspominaja,wywolala rewolucje z roku 1848 jak i poprzednie z r.1787 i 1830. Chociaznowoczesny zyd w rodzaju Cremieux'a i innych nic wiedziec nie chca o basniach iniedorzecznosciach Talmudu, to przeciez latwo pojac, ze idea panowania nadswiatem mocno utkwila w jego glowie. W tym dazeniu, dla którego dopiecia wedlug Talmudu wszelkie srodki sadozwolone, talmudysta moze podac reke nowoczesnemu zydowi. Jakze by inaczejdal sie wytlumaczyc wypadek, ze na wielkim kongresie zydów w Lipsku dnia 29czerwca 1869 r., na którym wielcy rabini z Turcji, Rosji, Niemiec, Anglii,Francji, Holandii, Belgii, itd.przytomnymi byli, gdzie reformisci i ortodoksistanowili dwa równowazne stronnictwa, przyjeto jako wspólna zasade wszystkich:„synod uznaje rozwój i urzeczywistnienie nowoczesnych idei za najlepsza rekojmetak terazniejszosci, jak dla przyszlosci zydostwa i dzieci jego".Jest to takjasne, jak tylko mozna sobie wyobrazic. Idee chrzescijanskie nie sa tegorodzaju, sa aktualnymi dla terazniejszosci i przyszlosci, jak byly równiez dlaprzeszlosci, nalezy pamietac, ze maja one blisko 2000 lat, co wiecej sa takstare jak swiat, poniewaz Chrystus nie zniszczyl nauki Mojzesza, lecz ja tylkorozwinal i uzupelnil. Tak jak prawda wszedzie jest tylko jedna, jak dwa razydwa dla chlopca w szkole i dla nauczyciela, dla kupca i dla ministra, dlazolnierza i dla rzemieslnika, dla papieza i dla cesarza, dla przeszlosci,terazniejszosci i przyszlosci tylko cztery i nie wiecej jak cztery czyni, taksamo dla czlowieka jedna tylko moze istniec zasada moralnosci prawdziwa. Nie ma podwójnej sprawiedliwosci, milosci blizniego, ani podwójnej cnoty zdwojaka waga i miara. Jezeli zatem chrzescijanin uslyszy z ust zydowskichpochwale idei nowozytnych, wie on, ze to pochwala rewolucji, grozacej tronowijak i oltarzowi. Az nazbyt pouczylo go zydostwo samo w tym wzgledzie, wielbiacw swoim glównym organie „Alliance israelite" z 1867 r., rewolucje z r.1789 zjej równoscia i braterstwem, jako gwiazde zydów, która rozswiecila ciemnoscinad glowami Izraela i wiecej jeszcze rozswieci. Równosc rewolucji, z jej wielkimi srodkami, oszustwem, rabunkiem i mordem orazze swoim wydzwaniajacym godlem „równe prawo dla wszystkich", zowia sie takze imiedzy chrzescijanami - wielka nowozytna idea, nie dlatego, jak gdyby juzTalmud podstepnie, obrabowanie i wyrzniecie nie-zydów nie wskazal jakodozwolone i cnotliwe, ale ze cale zastepy nie-zydów bronily tej idei od roku1789 z zarliwym zapalem naprzeciw wszystkim panstwom, jako tez wszystkimrzetelnym i prawym chrzescijanom, taka glosily i w sposób zgroza przejmujacy,wprowadzaly w zycie. Zwrócmy uwage na r.1788 i na paryska komune z r.1870. Jezeli zatem prace nasza zamykamy orzeczeniem o tajemnicach Talmudu, toorzeczenie dotyczy zarazem wszystkich wrogów prawdy, wszystkich, którzywprawdzie nie holduja nauce wiary Talmudu, jednakze slowem lub czynem, podpokrywka frazesów, a nawet otwarcie przyjmuja calkowicie lub czesciowo jegomoralne zasady. EOSTATECZNE ORZECZENIE Dziennik podrózy Filippiego (Itinearium Philippi a Trinitate 6, 8) opowiada opodrózy jednego zyda i kilku chrzescijan. Jeden dla drugiego byl wiernymtowarzyszem, wszyscy pomagali i ulatwiali sobie wszystko wzajemnie. Zydwzruszony miloscia chrzescijan, rzekl przy pozegnaniu do jednego z towarzyszy:- ty wiesz, ile okazalismy sobie w tej podrózy zyczliwosci.Wiedz ale, zenienawisc jaka przeciw tobie w moim sercu kipiala, zarówno byla wielka. Wnagrode za twe uslugi dam ci rade: nie zwierzaj sie nigdy zydowi, chociazbywielka byla przyjazn jego, która by ci okazywal".Lecz slowo to pochodzi zczasów sredniowiecznych, posluchajmy wiec dzisiejszych „swiatlych" medrców
[ Pobierz całość w formacie PDF ]