[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Porównajmy, zatem kosztyreklamy banerowej w stosunku do promocji w systemach wyszukuj¹cych.promocja w wyszukiwarkachreklama banerowa(szerokie targetowanie)reklama banerowa(w¹skie targetowanie)dzienna liczba odwiedzin poprzez reklamê202020targetowaniebardzo w¹skieszerokiew¹skiekoszt tysi¹ca ods³on banera (CPM)nie dotyczyok.50 PLNok.100 PLNœrednia wartoœæ wskaŸnika click-throughnie dotyczy0,5%0,8%iloœæ potrzebnych ods³on baneranie dotyczy40002500koszt dziennyok.1000 PLN+ok.100 PLN miesiêcznie200 PLN za 4,000 ods³on250 PLN za 4,000 ods³onkoszt miesiêcznyok.6 000ok.7 500koszt rocznyok.72 000ok.90 000Sumy, jakie przyj¹³em do analizy s¹ bardzo przybli¿one i nie ponoszê ¿adnejodpowiedzialnoœci za estymacje przeprowadzone na podstawie tych informacji.Polecam zapoznanie siê z aktualnymi cenami rynkowymi i weryfikacjê powy¿szychobliczeñ.Rynek reklamy internetowej w Polsce nie jest jeszcze w pe³nirozwiniêty, a tak¿e us³ugi promocji stron w systemach wyszukiwawczych torzadkoœæ na naszym rynku.Analiza ta jednak pozawala zauwa¿yæ, ¿e ró¿nicakosztów jest ogromna.Nawet, jeœli zwiêkszymy wspó³czynnik click-throughdwukrotnie oraz zmniejszymy koszt reklamy o 50% to roczny koszt sprowadzeniatej samej iloœci Internautów wyniesie odpowiednio 18 000 i 22 500.Jak widaæró¿nica jest ogromna.Oczywiœcie nie oznacza to, ¿e reklama banerowa jest w tymprzypadku zbêdna.Jej zadaniem oprócz sprowadzania Internautów jest tak¿ekreowanie œwiadomoœci marki poprzez sam¹ ekspozycjê w Internecie.B³êdem jestjednak finansowanie kosztownych kampanii reklamowych w Internecie bezwczeœniejszego wykorzystania du¿o wydajniejszych technik.Zapoznajmy siê terazze szczegó³ami na temat promocji witryny w systemach wyszukuj¹cych.3.2.Po³¹czeniaLink popularity.Wspó³czynnik link popularity okreœla siê za pomoc¹ liczby po³¹czeñ prowadz¹cychdo danej strony z innych stron oraz wartoœæ tych po³¹czeñ.Jego liczbê mo¿na³atwo sprawdziæ za pomoc¹ funkcji wyszukiwarek (nale¿y pamiêtaæ jednak, ¿e niewszystkie wyszukiwarki posiadaj¹ tê funkcjê).W pole szukaj wpisujemy: link:www.twojadomena.pl, a wyszukiwarka znajdziewszystkie strony z po³¹czeniem do tego adresu.Liczba znalezionych pozycji towspó³czynnik link popularity nie uwzglêdniaj¹cy wartoœci tych po³¹czeñ.Mówimyo wartoœci, poniewa¿ czasem mniejsza liczba dobrych po³¹czeñ powoduje wiêkszywzrost rankingu strony w wyszukiwarkach.Jak, zatem mierzy siê wartoœæ ka¿dego ³¹cza prowadz¹cego do naszej strony?Wyszukiwarka jest stworzeniem o ograniczonej mo¿liwoœci myœlenia.Trzeba jejwprowadziæ jakieœ algorytmy i wtedy bêdzie mo¿na powiedzieæ, ¿e dzia³ainteligentnie.S¹ dwie najwa¿niejsze cechy okreœlaj¹ce wartoœæ ³¹cza:ranking strony, z której to ³¹cze pochodzi (pozycja na liœcie wynikówwyszukiwañ dla danego s³owa kluczowego)spójnoœæ tematyczna tej strony z nasz¹ stron¹ (promowanie tego samego s³owakluczowego)Wartoœæ ³¹cza jest wy¿sza, gdy umieszczony jest on np.na stronie www.msn.coma nie na czyjejœ stronie domowej.Z drugiej strony jednak wa¿n¹ rolê odgrywaadekwatnoœæ stron.Prywatna, niewielka strona mo¿e okazaæ siê lepszym miejscem,je¿eli jest np.o wczasach tak samo jak nasza strona i zajmuje dobr¹ pozycjêw rankingu pod has³em wczasy.MSN nie ma nic wspólnego z wczasami.Je¿eli,zatem strony o danych tematach s¹ ³¹czone ze sob¹ istnieje przypuszczenie, ¿eich w³aœciciele posiadaj¹ szersz¹ wiedzê na dany temat i ich stronyprawdopodobnie s¹ lepsze ni¿ pojedyncze strony zagubione gdzieœ tamw Internecie i odciête od centrum wymiany informacji.W ten sposób oceniane s¹strony w wyszukiwarkach.Od strony technicznej wygl¹da to tak, ¿e je¿eli stronapromuj¹ca siê pod okreœlonym s³owem kluczowym (np.wczasy) posiada du¿¹ liczbêpo³¹czeñ ze stron, które zajmuj¹ wysokie pozycje pod tym s³owem kluczowym towspó³czynnik link popularity jest wysoki i znacznie poprawia ranking.Jak wiêc znaleŸæ miejsca, z których warto uzyskaæ po³¹czenia? Wybranieodpowiedniej lokalizacji nie jest spraw¹ trudn¹.Po pierwsze temat strony musizgadzaæ siê z naszym.Ale to nie ludzie oceniaj¹ zgodnoœæ tematu, robi¹ towyszukiwarki.Drugim atutem ³¹cza jest pochodzenie ze strony o wysokimrankingu.Mo¿emy, zatem wykorzystaæ wyszukiwarki.Je¿eli wpiszemy po kolei nasze najwa¿niejsze s³owa kluczowe w wyszukiwarkach iz wyników wybierzemy domeny nie nale¿¹ce do konkurencji znajduj¹ce siê najwy¿ejna liœcie uzyskamy najodpowiedniejsze adresy.Drugi sposób to wykorzystanie istniej¹cych po³¹czeñ do naszego konkurenta.Je¿eli, któryœ z naszych konkurentów posiada ju¿ doœæ dobr¹ pozycjêw Internecie warto sprawdziæ sk¹d pochodz¹ po³¹czenia do jego strony.Mo¿emy tozrobiæ wykorzystuj¹c ten sam sposób, którym sprawdzaliœmy wskaŸnik linkpopularity.Jako przyk³ad podam serwis, który umo¿liwia nam sprawdzenie liczbypo³¹czeñ do podanej domeny w czterech wyszukiwarkach jednoczeœnie.Adres jestnastêpuj¹cy: http://www.marketposition.com/linkpopularity.htm.Inne serwisytego typu odnajdziesz ³atwo poprzez has³o: link+populatity+check.W polskichwyszukiwarkach polecam wyszukanie tych stron za pomoc¹ instrukcjilink:www.twojadomena.pl.Tak, wiêc wstukujemy domenê konkurenta, przechodzimy do strony prezentuj¹cejwyniki liczbowe.Wygl¹da to mniej wiêcej tak:Rysunek 8.Badanie link popularityResults for: www.marketingonline.com
[ Pobierz całość w formacie PDF ]