[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wiedzy nie dzieli siê przy tymna kategorie i nie ogranicza do jakichœ dziedzin.Ca³a wiedza jest czêœci¹wiedzy uniwersalnej.W Ksiêdze Przys³Ã³w wiedza mówi o sobie: „W pradawnychczasach Pan stworzy³ mnie pierwsz¹ jako owoc swojego dzia³ania”.Nie istnieje¿adna granica miêdzy religi¹ i nauk¹ poza t¹, któr¹ sztucznie stworzyliniewidomi na jedno oko ludzie.Bior¹c pod uwagê tê zale¿noœæ, przyjrzymy siê teraz kahuñskiemu s³owu, któreokreœla religiê i oddawanie czci.Jest to jedno i to samo s³owo.Brzmi ono ho'omana i oznacza: „stwarzanie lub nadawanie boskiej mocy”.Chodzi tu ozbieranie lub wzmacnianie jej w formie si³y ¿yciowej.Mo¿emy robiæ to za pomoc¹technik oddechowych, w³aœciwego od¿ywiania lub technik mentalnych, albo te¿przez te wszystkie cudowne kana³y boskiej energii przenikaj¹ce ka¿d¹ czêœæwspania³ego materialnego wszechœwiata, np.zwierzêta, roœliny i kamienie.Chcemy podnieœæ poziom tej boskiej energii (tzn.nasz¹ umiejêtnoœæ postrzeganiajej i wykorzystywania), aby dziêki temu dokonaæ zmian lub osi¹gnaæ wzrost.Jednak ¿yjemy w doskonale uporz¹dkowanym œwiecie, którego dzia³anie regulowanejest przez okreœlone prawa.W zwi¹zku z tym z ¿o³êdzia nigdy nie wyroœniewiœnia, natomiast mieszaj¹c tlen i wodór, nigdy nie otrzymamy mleka.Niedoprowadzimy do wyroœniêcia odciêtej koñczyny tylko za pomoc¹ modlitwy.Jednakgdy uznamy prawa natury i bêdziemy dzia³aæ w harmonii z nimi, wtedy osi¹gniemysukces we wszystkim, co robimy.A jak nadajemy bosk¹ moc? Zale¿y to od tego, komu lub czemu j¹ przypisujemy.Inaczej mówi¹c: to, co uwa¿amy za pe³ne mocy, ma dla nas moc niezale¿nie odtego, czyj¹ posiada, czy te¿ nie.Niektórzy ludzie modl¹ siê do pieniêdzy,piêknoœci lub kamiennych pos¹gów.Przez swoj¹ decyzjê lub wiarê nadaj¹przedmiotowi moc i nastêpnie zachowuj¹ siê tak, jakby by³ on Ÿród³em si³y, odktórego mo¿na wyprosiæ pomoc, byæ ukaranym albo zniszczonym, jeœli myœli siê wtym kierunku.Oczywist¹ spraw¹ jest, i¿ wiara wielu ludzi w wy¿sz¹ istotê jesttylko go³os³ownym oœwiadczeniem, gdy w rzeczywistoœci czcz¹ oni du¿o mniejszerzeczy.Ca³a korzyœæ, jak¹ masz z czczenia (to znaczy nadawania mocy) czegoœmniejszego ni¿ Bóg (lub jak inaczej nazywasz prawdziwe Ÿród³o mocy) spowodowanajest stworzonym przez ciebie efektem placebo.Jeœli w ogóle chcesz coœ czciæ,mo¿esz jako obiekt obraæ sobie Ÿród³o ca³ego bytu.Ostatecznie wiêc religiê mo¿na zdefiniowaæ jako praktykê lub próbê po³¹czeniaalbo zjednoczenia siê z wy¿sz¹ moc¹.To, co nazywamy magi¹, jest czêœci¹ tego samego uniwersalnego d¹¿enia dozjednoczenia z moc¹ oraz bardziej efektywnego dzia³ania i ¿ycia przy jejudziale.Hawajczycy magiê nazywaj¹ kalakupua.Wewnêtrzne znaczenie tegookreœlenia to „uwolnienie mocy”.W hunie zwi¹zek magii i religii jestoczywisty.Nawet dzisiaj rytua³y oficjalnych religii (np.katolicyzmu) w innymwyznaniu mog³yby byæ nazwane magi¹.Równie¿ chóralny œpiew w wielu koœcio³achprotestanckich nie jest mniej magiczny.Nie mo¿na oddzielaæ religii od magii,poniewa¿ jedno i drugie s³u¿y temu samemu celowi.Nawet nauka nie jest z tegowy³¹czona.Staro¿ytni Babiloñczycy obliczyli tor obiegu planet z nadzwyczajn¹dok³adnoœci¹, jednak poszczególne planety uznawali za bóstwa i wykorzystywaliswoj¹ wiedze, do astrologicznych celów.Wspó³czesny naukowiec potraktowa³byMajów jak zabobonnych dzikusów, lecz w ramach swojego magiczno-religijnegosystemu stworzyli precyzyjny kalendarz œwiata, który dopiero niedawno ust¹pi³miejsca dok³adniejszemu.Móg³bym przytoczyæ tutaj niezliczone przyk³ady z Chin,Indii i innych czêœci œwiata, jednak nie chodzi mi tylko o wskazanie, ¿e zinnego punktu widzenia magia jest nauk¹ i technologi¹, a wiêc jedynie innymokreœleniem religii.Aby mog³a funkcjonowaæ, musi równie¿ poddaæ siê prawomwszechœwiata.Religia zwi¹zana jest z jednoœci¹, natomiast jedna z najwa¿niejszych rzeczy,których powinniœmy siê nauczyæ, to esencjonalna jednoœæ wszystkiego.Oczywiœcieistnieje mnogoœæ i indywidualnoœæ, ale istnieje równie¿ jednocz¹ca zasada [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • orla.opx.pl