[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.y.Wspó³rzêdna y po³o¿enia suwaka zmienia siê od –100 do 0.Mno¿¹c obiekt punktu(myPoint) przez –1, zmieniasz ten zakres na 100 do 0 (rys.8.39).Wybierz Actions/evaluate.W polu Expression wpisz updateAfterEvent(mouseMove);.Przetestuj film.Teraz, przeci¹gaj¹c suwak w górê lub w dó³, bêdziesz móg³ zmieniaæ poziomg³oœnoœci dŸwiêku.Rys.8.38.Kolejny przycisk rozpoczyna odgrywanie dŸwiêku musicSampleRys.8.39.Klip filmowy œcie¿ki ma wysokoœæ 100 pikseli i punkt œrodkowyumieszczony przy dolnej krawêdzi.St¹d wspó³rzêdne lokalne tego klipu mog¹przyjmowaæ wartoœci w zakresie –100 do 0.Jeœli chcesz zmieniæ ten zakres,wykonaj mno¿enie przez (–1).W rezultacie otrzymasz zakres od 100 do 0 przydolnej krawêdzi, u¿ywany przez parametr setVolumeRys.8.40.Za pomoc¹ opcji Stream Sync dŸwiêk przypisuje siê do okreœlonychklatek na listwie czasowejU¿ywanie dŸwiêkówjako plików zewnêtrznychZawsze, gdy u¿ywasz okna dialogowego Symbol Linkage Properties dozidentyfikowania dŸwiêku w bibliotece i zaznaczenia go w celu wyeksportowania,dŸwiêk ten jest dodawany do pliku SWF, powiêkszaj¹c jego rozmiar.DŸwiêkizajmuj¹ ogromn¹ iloœæ miejsca, nawet z kompresj¹ MP3, musisz wiêc starannieoceniaæ potrzebê do³¹czania dŸwiêków do filmu.Jednym ze sposobów takiegozarz¹dzania plikami dŸwiêkowymi, by zachowaæ minimalny rozmiar plikuwynikowego, jest przechowywanie ich w zewnêtrznych filmach Flasha.U¿ywaj akcjiloadMovieNum do wprowadzania dŸwiêku do Flasha tylko wtedy, kiedy naprawdê gopotrzebujesz.Mo¿liwe jest tak¿e zmienianie dŸwiêku w zewnêtrznym filmie Flashabez dokonywania poprawek w g³Ã³wnym filmie.Przyk³adowo, mo¿esz udostêpniæu¿ytkownikowi kilka œcie¿ek dŸwiêkowych do wyboru.Jednak do uruchomieniaktórejkolwiek z nich u¿yj akcji loadMovieNum, a do wy³¹czenia muzyki pos³u¿ siêakcj¹ unloadMovieNum.Mo¿esz równie¿ zrobiæ tak, ¿eby jeden zewnêtrzny plik SWFuruchamia³ wczytywanie innego pliku, tak¿e losowo wybranego.Dziêki temu mo¿nauzyskaæ funkcjê wybieraj¹c¹ losowo œcie¿kê dŸwiêkow¹ z kolekcji przechowywanejw zewnêtrznych plikach.W celu odtworzenia dŸwiêkuz zewnêtrznego filmu:Zaimportuj dŸwiêk do Flasha.Umieœæ klon dŸwiêku w listwie czasowej.Z palety Sound wybierz opcjê StreamSync i dodaj klatki do listwy czasowej, ¿eby pomieœciæ ca³y plik dŸwiêkowy(rys.8.40).Wyeksportuj plik do formatu SWF.Otwórz nowy plik Flasha.Utwórz symbol przycisku i umieœæ jego klon na scenie.Zaznacz przycisk i otwórz paletê akcji.Wybierz Actions/loadMovie (Esc + lm).W polu URL palety akcji wpisz nazwê wyeksportowanego pliku SWF.W menurozwijanym Location zaznacz Level i wpisz liczbê wiêksz¹ od 0 (rys.8.41).Wyeksportuj ten film jako plik SWF i umieœæ obydwa pliki w tym samym katalogu.Kiedy zwolnisz przycisk, muzyka z pierwszego pliku SWF zostanie wczytanai odtworzona.W celu zatrzymaniaodgrywania dŸwiêkuumieszczonegow zewnêtrznym filmie:Kontynuuj¹c poprzednie æwiczenie, dodaj drugi klon przycisku do pliku, który maju¿ akcjê loadMovieNum przypisan¹ do jednego przycisku.Wybierz Actions/unloadMovie (Esc + um).W menu rozwijanym Location palety akcji wybierz opcjê Level i wpisz tê sam¹liczbê, któr¹ wprowadzi³eœ wczeœniej dla akcji loadMovieNum (rys.8.42).Wyeksportuj ten film w postaci pliku SWF i umieœæ obydwa pliki SWF w tej samejlokalizacji.Kiedy zwolnisz drugi z przycisków, muzyka z pierwszego pliku SWF przestanie byæodtwarzana, jako ¿e plik zostanie usuniêty z tego poziomu.WskazówkiMo¿na odtwarzaæ kilka dŸwiêków jednoczeœnie, wczytuj¹c ró¿ne pliki SWFdo oddzielnych poziomów lub okreœlonych klonów klipów filmowych.Przypisz akcjê kontroluj¹c¹ ujêcia do ostatniego ujêcia kluczowegow zewnêtrznym pliku SWF, wczytuj¹cym inny plik SWF do tego samego poziomu.Wówczas ten drugi plik SWF automatycznie zajmie miejsce pierwszego pliku, gdytylko zakoñczy siê odgrywanie dŸwiêku.Rys.8.41.Powy¿sze akcje, przypisane do przycisku, powoduj¹ wczytanie plikumusic.swfRys.8.42.Powy¿sze akcje, przypisane do przycisku, usuwaj¹ dowolny plikznajduj¹cy siê na poziomie 1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]