[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pius XI dalej pisa³ tak: „Chcielibyœmy zwróciæ siê do przywódcównarodów.Spoczywa na was przede wszystkim odpowiedzialnoœæ za bezpieczeñstwowspólnego dobra.Tyle mo¿ecie zrobiæ dla zachowania moralnoœci.B³agamy was,abyœcie nigdy nie pozwolili na to, by moralnoœæ waszych narodów zosta³apodwa¿ona.Rodzina to podstawowa komórka w pañstwie.Nie tolerujcie ¿adnegoprawa, które wprowadzi³oby do rodziny praktyki sprzeciwiaj¹ce siê naturalnemuprawu Bo¿emu.S¹ inne sposoby, za pomoc¹ których rz¹d mo¿e i powinienrozwi¹zywaæ problemy rodziny, tj., poprzez wprowadzanie praw wspomagaj¹cychrodzinê i poprzez m¹dr¹ edukacjê, tak aby prawo moralne i wolnoœæ obywateliby³y jednakowo zabezpieczone”.Od czasu gdy Bobby Sands zmar³ w wyniku strajku g³odowego, grupa Provos sta³asiê znana na ca³ym œwiecie.Powsta³a ona w 1970 roku na znak protestu przeciwkog³Ã³wnemu gronu, które sta³o siê marksistowsko-leninowskie.To okreœlenieu¿ywane jest w Irlandii aby ukryæ przed zwyk³ym wyborc¹ fakt, i¿marksizm-leninizm oznacza komunizm.Z pocz¹tku Provos za g³Ã³wny cel swejegzystencji uwa¿ali dalsz¹ walkê o zjednoczon¹ Irlandiê oraz ochronêmniejszoœci szeœciu hrabstw, które rzeczywiœcie w tamtym czasie potrzebowa³yochrony.Dziœ nie trzeba byæ jasnowidzem, by dostrzec, ¿e cz³onkowie tajnychtowarzystw, potêpionych przez tylu papie¿y, wkradli siê jakoœ do Partii, i tona sam¹ górê, sk¹d mog¹ sprawowaæ kontrolê.Ostatnio wielu m³odych idealistów zpó³nocy i po³udnia do³¹czy³o do nich z powodów jak najbardziej szlachetnych,ale gdy ju¿ siê znaleŸli w tych krêgach i nie spodoba³o im siê to, cozobaczyli, nie mogli siê wycofaæ.Podobnie jak dwaj m³odzieñcy z Knock wubieg³ym stuleciu, boj¹ siê nie wype³niaæ rozkazów bez wzglêdu na to, jak s¹dla nich osobiœcie odpychaj¹ce.I znów tajne towarzystwa wydaj¹ siê wygrywaæ.Kardyna³ Pie, biskup Poitier, doradca papie¿a Piusa IX w sprawach spo³ecznych,wielka osobowoœæ Soboru Watykañskiego I, pisa³: „Gdy chrzeœcijañstwo w jakimœkraju ograniczone jest do ¿ycia domowego, gdy chrzeœcijañstwo nie jest ju¿dusz¹ ¿ycia spo³ecznego, w³adzy pañstwowej oraz instytucji publicznych, JezusChrystus potraktuje ów kraj tak, jak On sam jest traktowany.Bêdzie On nadalobdarza³ swymi ³askami i b³ogos³awieñstwami tych, którzy Mu s³u¿¹, a wtedy oweinstytucje, w³adze, królowie i klasy stan¹ siê jak piasek na pustyni lub jakmartwe liœcie jesieni¹, które powiew wiatru zdmuchnie”.Poni¿szy cytat zaczerpniêty jest z dokumentów w³oskiego „Alta Vendita”.Dokumenty te zosta³y przejête przez rz¹d pontyfikalny w 1846 r.: „Niech klermaszeruje pod waszym sztandarem wierz¹c, ¿e maszeruje pod sztandarem w³adzypapieskiej… Zarzuæcie sieci w zakrystiach, seminariach i klasztorach… Bêdziemyszerzyæ z³o wœród nich, niech ch³on¹ je wszystkimi zmys³ami, niech je pij¹ inape³niaj¹ siê nim.Uczyñcie ludzkie serca zepsutymi i wystêpnymi, a nie bêdzieju¿ katolików.Odci¹gajcie ksiê¿y od o³tarzy i praktykowania cnót.Starajciesiê nape³niæ ich umys³y i zaj¹æ ich czas czym innym… przedsiêwzieliœmy zepsuciemas – rozk³ad moralny ludzi poprzez kler, a kleru przez nas – rozk³ad, dziêkiktóremu pewnego dnia z³o¿ymy Koœció³ w grobie”.ROZDZIA£ VISTOTA KOMUNIZMUPapie¿ Pius XI okreœli³ komunizm jako z³y w swej istocie.¯aden papie¿ niemówi³ o tym nie przywi¹zuj¹c wielkiej wagi do sprawy.Jeœli wiêc komunizm jestz³y w swej istocie, musi byæ antytez¹ chrzeœcijañstwa.Chrystus, druga Osoba Trójcy Œwiêtej, przyszed³ na ziemiê by zbawiæ ludzkoœæ.Powiedzia³ On: „Ja jestem Drog¹, Prawd¹ i ¯yciem”.Umar³ za ka¿dego z nasosobno, tak jakby ka¿dy by³ jedyn¹ istot¹ ludzk¹ na œwiecie.Dla chrzeœcijaninazatem ¿ycie ludzkie jest œwiêtoœci¹, uwa¿an¹ za coœ wiêcej ni¿ wszelkie rzeczymaterialne, nie jest ono porównywalne z niczym innym.Prawo do ¿ycia, od chwilipoczêcia do ostatniego tchnienia, pochodzi od Boga, Stwórcy ¿ycia, i nie mo¿ebyæ cz³owiekowi odebrane.Wed³ug doktryny komunizmu wszelkie prawa pochodz¹ od pañstwa lub kolektywu.Jednostki nie licz¹ siê i mog¹ byæ poœwiêcone gdy trzeba zadowoliæ kolektyw.Naiwnym wmawia siê, ¿e w kolektywie ka¿dy ma prawo g³osu, ¿e kolektyw todemokracja.Jak to wygl¹da w praktyce?Partia Komunistyczna rozkazuje proletariatowi, Komitet Centralny rozkazujePartii, Politbiuro rozkazuje Komitetowi, a sekretarz rozkazuje cz³onkomPolitbiura.Tak czyni³ Stalin przez lat trzydzieœci.Tak wiêc jest jedencz³owiek, dyktator, który decyduje jak maj¹ ¿yæ nie tylko miliony ludzi w jegokraju, ale miliony ludzi w ka¿dym kraju, w którym panuje komunizm.¯¹danieprawa do kontroli zosta³o sformalizowane w tzw., doktrynie Bre¿niewa.Doktrynata stwierdza, i¿ miêdzynarodowy ruch komunistyczny jest odpowiedzialny za to,by ¿aden komunistyczny rz¹d nie zosta³ obalony przez obywateli jakiegokolwiekkraju, w którym zdoby³ w³adzê, a gdy dojdzie do czegoœ takiego, konieczna imoralna (zgodnie z moralnoœci¹ komunistyczn¹) jest interwencja wojskowa.Zapewnia to dyktatura partii komunistycznej, narzuconej jakiemuœ krajowi, którapozostanie tam na zawsze, chyba ¿eby zdarzy³ siê cud.Wolnoœæ bierze siê z lufykarabinu, jak siê przekona³y Wêgry i Czechos³owacja gdy stara³y siê zrzuciækomunistyczne jarzmo.Jednak jeden cud siê zdarzy³.10% obywateli Austriiodmawia³o ró¿aniec aby komuniœci opuœcili ich kraj, i w 1955 roku tak siêsta³o.By³ to jedyny kraj, który komuniœci opuœcili z w³asnej (powiedzmy)woli.Dla chrzeœcijanina rodzina jest œwiêtoœci¹.Jest to podstawowa komórkaspo³eczna
[ Pobierz całość w formacie PDF ]