[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.lubShow All Scenes wyœwietla wszystkie elementy filmu we wszystkich scenach.W celu wyœwietleniawybranych kategorii elementów:Z rzêdu przycisków okreœlaj¹cych sposób wyœwietlania zawartoœci, umieszczonychw górnej czêœci palety, kliknij jeden lub wiêcej, ¿eby dodaæ kolejne kategorieelementów do wyœwietlenia (rys.12.25).Show Text wyœwietla bie¿¹cy ³añcuch znakowy w selekcji tekstu, nazwê i rozmiarczcionki, a tak¿e nazwy zmiennych tekstu pobieranego i dynamicznego.lubShow Buttons, Movie Clips, and Graphics wyœwietla nazwy symboli przycisków,klipów filmowych i grafik na scenie, jak równie¿ nazwy klonów klipówfilmowych.lubShow ActionScripts wyœwietla akcje przypisane przyciskom, klipom filmowymi ujêciom.lubShow Video, Sound, and Bitmaps wyœwietla nazwy symboli zaimportowanych klipówwideo, dŸwiêków i bitmap obecnych na scenie.Rys.12.24.Menu rozwijane opcji palety Movie ExplorerRys.12.25.Przyciski sposobu wyœwietlania zawartoœci pozwalaj¹ selektywniewybieraæ wyœwietlane elementyRys.12.26.Wpisanie dowolnej frazy w polu Find spowoduje wyœwietleniewszystkich miejsc jej wyst¹pienia.Tutaj zosta³a znaleziona nazwa klonumyReferecnePoint odnosz¹ca siê do symbolu klipu filmowego balllubShow Frames and Layers wyœwietla nazwy warstw, ujêæ kluczowych i etykietposzczególnych klatek filmu.lubCustomize which Items to Show wyœwietla okno dialogowe, w którym mo¿esz dokonaæwyboru elementów przeznaczonych do wyœwietlenia.W celu odnalezienia i edycji wyœwietlanych elementów:W polu Find u góry palety wpisz nazwê elementu, który chcesz odnaleŸæ(rys. 12.26).Wszystkie elementy filmu o podanej nazwie zostan¹ wyœwietlone automatycznie wczasie wpisywania.Kliknij wybrany element, ¿eby go zaznaczyæ.Spowoduje to jednoczeœnie zaznaczenie tego elementu na listwie czasowej i nascenie.Jeœli zaznaczono scenê lub ujêcie kluczowe, Flash przeniesie ciê do tejsceny lub ujêcia kluczowego.Z menu rozwijanego opcji palety Movie Explorer wybierz Edit in Place lub Editin New Window – w celu uruchomienia trybu edycji wybranego symbolu.lubZ menu rozwijanego opcji wybierz Rename.Umo¿liwi to zaznaczenie i edycjê nazwyelementu.lubKliknij dwukrotnie wybrany element w celu zmodyfikowania go.W zale¿noœci odtypu elementu, Flash mo¿e otworzyæ dodatkowe okno:* Dwukrotne klikniêcie symbolu (z wyj¹tkiem dŸwiêku, wideo i bitmap) uruchamiatryb edycji symbolu.* Dwukrotne klikniêcie skryptu otwiera paletê akcji.* Dwukrotne klikniêcie sceny lub warstwy pozwala ci na zmianê nazwy tychelementów.* Dwukrotne klikniêcie ujêcia otwiera palety maj¹ce zwi¹zek z edycj¹ ujêæ(paleta akcji, Frame i Sound).* Dwukrotne klikniêcie selekcji tekstu pozwala na edycjê jej zawartoœci.W celu wymiany wszystkich wyst¹pieñ okreœlonego fontu:W polu find palety Movie Explorer wpisz nazwê fontu, który chcesz zast¹piæinnym.Wyœwietlone zostan¹ wszystkie miejsca wystêpowania tego fontu (rys.12.27).Zaznacz wszystkie elementy tekstowe – klikniêcie z przytrzymaniem Shift pozwaladokonaæ kilku selekcji jednoczeœnie.Pos³uguj¹c siê palet¹ Character, wybierz now¹ czcionkê i styl dla wszystkichelementów tekstowych.Wszystkie zaznaczone elementy zmieni¹ siê stosownie do modyfikacji, jakiewprowadzi³eœ na palecie Character (rys. 12.28).W celu wyszukania wszystkichklonów symbolu klipu filmowego:W polu find palety Movie Explorer wpisz nazwê symbolu klipu filmowego, któregoklony chcesz odnaleŸæ.Wyœwietlone zostan¹ wszystkie klony wybranego klipufilmowego (rys.12.29).Rys.12.27.Wyœwietlone zostan¹ wszystkie miejsca wystêpowania fontu TimesRys.12.28.Maj¹c zaznaczone elementy tekstowe pisane czcionk¹ Times, wybierzinny font, np.Verdana (u góry) z listy na palecie Character.Flash wymieniczcionkê zaznaczonych elementów tekstowych z Times na Verdana (u do³u)Rys.12.30.Obiekt myArray jest tworzony za pomoc¹ funkcji konstruktora newArrayWyœwietlanie zmiennychi obiektów w oknie OutputChocia¿ paleta Movie Explorer daje dostêp do wiêkszoœci elementów graficznychfilmu oraz fragmentów skryptu, to jednak nie umo¿liwia wyœwietlania zmiennychlub œcie¿ek dostêpu do obiektów.W tym celu u¿ywa siê okna Output.Czêsto wczasie odtwarzania filmu bêdziesz chcia³ znaæ wartoœci przyjmowane przezzmienne i œcie¿ki dostêpu do klipów filmowych, ¿eby móc oceniæ, czy Flashw³aœciwie manipuluje danymi.Jest to szczególnie wa¿ne w przypadku najbardziejskomplikowanych filmów, byæ mo¿e zawieraj¹cych wiele parametrów przekazywanychmiêdzy funkcjami lub du¿¹ iloœæ dynamicznie przydzielanych zmiennych.Za³Ã³¿myna przyk³ad, ¿e chcesz zadeklarowaæ i wype³niæ obiekt tablicowy w pierwszymujêciu na listwie czasowej.Po przypisaniu skryptu do odpowiedniego ujêcia,mo¿esz przetestowaæ film, ale tak naprawdê nie bêdziesz wiedzia³, czy Flashw³aœciwie wype³ni³ tablicê, jako ¿e na scenie nie bêdzie widaæ nic konkretnego.W celu sprawdzenia, czy tablica jest rzeczywiœcie wype³niona poprawnymiwartoœciami, mo¿esz wyœwietliæ zmienne w oknie Output w trybie testowym.Polecenie List Variables wyœwietla wszystkie zmienne istniej¹ce w filmie wrazz przypisanymi im wartoœciami.W kolejnym æwiczeniu utworzysz najpierw obiekt tablicowy, a nastêpnieprzypiszesz mu wartoœci za pomoc¹ wyra¿enia wykonywanego w pêtli.Bêd¹c wtrybie testowym, wyœwietlisz zmienne filmu w oknie Output, ¿eby zobaczyæostateczne wartoœci podstawione do tablicy.W celu wyœwietlenia zmiennychw oknie Output:Zaznacz pierwsze ujêcie na g³Ã³wnej listwie czasowej i otwórz paletê akcji.Przygotuj klon nowego obiektu tablicowego o nazwie myArray (moja tablica), jakto opisano w rozdziale 11 (rys.12.30).Wybierz Actions/for.W polu Init wpisz i=0.W polu Condition wpisz i
[ Pobierz całość w formacie PDF ]