[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Na przyk³ad metoda start()obiektu Sound po prostu rozpoczyna odtwarzanie pliku muzycznego.W tymprzypadku do wywo³ania metody mo¿esz u¿yæ akcji evaluate.Rys.3.26.Pole tekstowe po lewej zosta³o zamienione na pole dynamicznegotekstu (Dynamic Text) za pomoc¹ zmiennej mydisplaySymbole i klasySymbole nie s¹ klasami.Nie s¹ nawet obiektami.To prawda, ¿e klip filmowy jestjednoczeœnie symbolem i obiektem, ale to jedyny wyj¹tek, i chyba te¿ Ÿród³oca³ego zamieszania.Grafiki, przyciski, dŸwiêki, bitmapy i klipy wideoQuickTime – to wszystko symbole pojawiaj¹ce siê w bibliotece.Jednak nie s¹ toobiekty ani klasy, a to dlatego, ¿e nie posiadaj¹ metod i w³aœciwoœci, któremo¿na kontrolowaæ za pomoc¹ jêzyka ActionScript.Tymczasem przyciski wykonuj¹okreœlone dzia³ania nie dlatego, ¿e posiadaj¹ metody, ale dlatego, ¿e typrzyporz¹dkowujesz konkretne skrypty ich klonom.Istnieje jednak pewna analogia pomiêdzy klasami i symbolami.Symbole stanowi¹zawartoœæ biblioteki (utworzon¹ lub zaimportowan¹), któr¹ mo¿na wielokrotniewykorzystywaæ.W swoich filmach u¿ywasz jedynie klonów lub kopii poszczególnychsymboli.W przypadku klas, jak mog³eœ siê przekonaæ, te¿ u¿ywa siê tylkoklonów, tworzonych na ich podstawie na potrzeby projektu.Rys.3.27.Komentarze towarzysz¹ce kolejnym fragmentom skryptu pomagaj¹uwypukliæ ich znaczenieRys.3.28.Podwójny ukoœnik sygnalizuje wprowadzanie komentarza w poludefiniowania etykiety ujêcia (Label)Ukoœników u¿ywa siê tak¿e do sygnalizowania komentarzy wpisywanych w okniepalety Frame.Kiedy wiêc zmodyfikujesz ujêcie, wpisz odpowiedni tekst,zaczynaj¹c liniê od ukoœników (//), co zasygnalizuje programowi, ¿e linia tazawiera komentarz, a nie nazwê ujêcia (rys. 3.28).Stosowanie komentarzyPodczas tworzenia z³o¿onych skryptów powinieneœ pamiêtaæ o do³¹czaniu objaœnieñ(komentarzy), które pozwol¹ tobie i wspó³twórcom projektu pamiêtaæ o zadaniachposzczególnych fragmentów kodu.Komentarze pomagaj¹ zachowaæ porz¹dek w czasieprac nad poszczególnymi czêœciami skryptu (rys.3.27).W celu do³¹czenia komentarza:Na palecie akcji wybierz Actions/comment.W polu Comment, w bloku edycjiparametrów, wprowadŸ tekst komentarza.Tylko w trybie Expert Mode, w oknie skryptu wpisz dwa ukoœniki (//).WprowadŸtekst komentarza za ukoœnikami.Jeœli chcesz zawrzeæ w komentarzu tekst, który ma kilka linijek, to otwieraszblok komentarza wpisuj¹c /* a zamykasz wpisuj¹c */://To jest komentarz, który mieœci siê w jednej linijce/* To jest tekst komentarza, który nie mieœci siê w jednej linijce, wiêc trzebau¿yæ otwarcia i zamkniêcia bloku komentarza */Komentarze s¹ zaznaczane innym ni¿ reszta skryptu kolorem, wiêc ³atwo jezlokalizowaæ.WskazówkiJeœli wprowadzasz d³ugi komentarz, zapisz go w kilku kolejnych liniach lubskorzystaj z bloku komentarza.Dziêki temu nie bêdziesz musia³ przewijaæ oknaskryptu, ¿eby odnaleŸæ koniec tekstu.Nie zwracaj uwagi na iloœæ komentarzy.Nie s¹ one kompilowane wraz z reszt¹skryptu, wiêc nie maj¹ wp³ywu na szybkoœæ wykonywania programu.Co wiêcej,linie komentarzy nie s¹ do³¹czane do eksportowanych plików SWF, wiêc niepowoduj¹ zwiêkszania ich rozmiarów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]