[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Gdyprzygotujesz hierarchiczny plan projektu z interaktywnymi schematami (naprzyk³ad ilustruj¹c wspó³zale¿noœci pomiêdzy scenami), ³atwiej bêdzie cCizapanowaæ nad projektem jako ca³oœci¹.Znaczenie prawid³owo przygotowanychplanów omawialiœmy w rozdziale 38., „Planowanie z u¿yciem specjalistycznychaplikacji”.Pracuj¹c we Flashu, masz trzy mo¿liwoœci jeœli chodzi o nawi¹zaniae komunikacjiz Directorem — wszystkie opieraj¹ swe dzia³anie na u¿yciu akcji getURL.Odpowiednie skrypty mo¿esz stosowaæ w taki sam sposób, jak w przypadku innychakcji Flasha — to znaczy przypisuj¹c je ujêciom lub przyciskom i u¿ywaj¹cskryptów konstruowanych wed³ug takich samych zasad.Ostrze¿enieJeœli pojawia siê u cCiebie problem polegaj¹cy na tym, ¿e Director zawiesza siêpodczas wywo³ywania akcji getURL z Flasha, przeczytaj uwagê w ramce z tytu³em„Kaprysy sprite’ów Flasha i polecenia go w jêzyku Lingo”.Standardowe wykorzystanie akcji getURLZ poziomu przycisku (Button) lub ujêcia animacji Flasha otwórz edytor skryptów(panel Object Actions lub Frame Actions) i dodaj akcjê getURL.Jest to zalecanametoda wysy³ania informacji do projektów Directora, poniewa¿ mo¿esz wprowadziætu jako argument akcji bezpoœrednie polecenie dla Directora — nie musisz wDirectorze okreœlaæ, co ma zrobiæ z ci¹giem znaków pobranym z Flasha.Jeœlizaznaczysz klon przycisku i w³¹czysz tryb Normal w edytorze skryptów, Flash 5automatycznie przypisze akcjê getURL zdarzeniu polegaj¹cemu na zwolnieniuprzycisku — on (release).W polu URL w dole edytora wprowadŸ ci¹g znaków, któryzostanie odczytany przez interpreter Lingo Directora.Na rysunku 39.5 pokazanoprzyk³ad dodania akcji getURL do ujêcia we Flashu 5.£añcuch znaków ProjectOne,wpisany w polu URL, stanowi informacjê wys³an¹ z Flasha do Lingo.Rysunek 39.5.W polu URL akcji getURL mo¿esz wprowadziæ dowolny ci¹g znaków,który zostanie przes³any do LingoW Directorze musisz dodaæ skrypt behawiora do sprite’a Flasha, aby ci¹g znakówwysy³any przez akcjê getURL móg³ zostaæ odczytany w interpreterze Lingo.Praktyczny przyk³ad ilustruj¹cy to zagadnienie przedstawimy póŸniej, wpodrozdziale „Sterowanie filmem.SWF w Directorze”.Na rysunku 39.5 ci¹g znakówProjectOne zosta³ przypisany akcji getURL.W Directorze mo¿emy na przyk³ad natej podstawie na przyk³ad przejœæ do ujêcia ze znacznikiem ProjectOne:on getURL me FlashStringgo to frame FlashstringendGdy sprite Flasha wyœwietli siê w Directorze i zostanie z jego poziomu wywo³anaakcja getURL, ci¹g znaków ProjectOne zostanie przekazany w postaci argumentuFlashString do detektora zdarzenia on getURL.Lingo wykona przejœcie w filmieDirectora do ujêcia ze znacznikiem ProjectOne.U¿ycie detektora eventPo wstawieniu akcji getURL we Flashu mo¿esz w polu URL okreœliæ detektorzdarzenia zapisany jako event:.Metoda ta jest u¿yteczna, jeœli chcesz opisaæzdarzenie wielokrotnie powtarzaj¹ce siê we Flashu, ale ró¿ni¹ce siê pewnymiw³aœciwoœciami.Je¿eli na przyk³ad we Flashu posiadasz kilka przycisków, aklikniêcie ka¿dego z nich ma powodowaæ przejœcie do innego ujêcia w filmieDirectora, mo¿esz u¿yæ nastêpuj¹cego wpisu w polu URL:event: FClick "ProjectOne"W Directorze napiszesz wtedy taki oto kod behawiora pobieraj¹cego dane pozdarzeniu FClick:on FClick me FlashStringgo to frame FlashStringendCzym skrypt ten ró¿ni siê od wczeœniejszego przyk³adu? Jeœli chcesz obs³u¿yækilka zdarzeñ w jednym skrypcie i wywo³aæ ró¿ne polecenia jêzyka Lingo,bêdziesz musia³ nadaæ ka¿demu zdarzeniu inn¹ etykietê, na przyk³ad:on FClickPrzycisk01 me FlashStringgo to frame FlashStringendon FClickPrzycisk02 me FlashStringquitendW stosunku do wczeœniejszego przyk³adu konieczne by³o wprowadzenie innejetykiety dla ka¿dego ze zdarzeñ wykrywanych we Flashu — dlatego te¿zdefiniowaliœmy nazwy FClickPrzycisk01 i FClickPrzycisk02 dla zdarzeñwykrywanych w dwóch ró¿nych przyciskach i maj¹cych mieæ ró¿ne rezultaty.Wynikato z faktu, ¿e za pomoc¹ pojedyncz¹ej akcj¹i getURL mo¿emy przekazaæ tylkojeden ci¹g znaków do jêzyka Lingo.WskazówkaRozbudowuj¹c skrypt Lingo, mo¿esz przekazaæ jeden ci¹g znaków z Flasha do wieluró¿nych poleceñ Lingo, u¿ywaj¹c do tego celu instrukcji warunkowej if.else.Bezpoœrednie wys³anie polecenia do interpretera LingoOstatni sposób wykorzystania akcji getURL jest najbardziej bezpoœredni¹ metod¹komunikacji Flasha z Directorem.W polu URL nale¿y wprowadziæ s³owo kluczowelingo: i nastêpuj¹ce po nim polecenie jêzyka Lingo.Metoda ta jest najmniejelastyczn¹a z trzech opisanych tutaj technik komunikacji z Directorem, przedewszystkim dlatego, ¿e nie masz ¿adnej mo¿liwoœci okreœlenia reakcji Directorana otrzymane polecenie.Jeœli na przyk³ad doda³eœ w przycisku Flasha akcjêgetURL, uaktywnian¹ zdarzeniem on (release), w polu URL nale¿y wpisaæ:lingo: quitPo otrzymaniu tego polecenia (czyli po klikniêciu przez widza przycisku Flasha)odtwarzacz filmu Directora zostanie wy³¹czony.Stosuj¹c zapis lingo: w akcji getURL , nie musisz za to przygotowywaæ ¿adnychskryptów w filmie Directora, o ile nie odwo³ujesz siê do wartoœci wczeœniejzdefiniowanej zmiennej albo kodu zapisanego w innym skrypcie Directora.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pocz¹tek szarej ramki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kaprysy sprite’ów Flasha i polecenia go w jêzyku LingoW Directorze 6.5 mo¿e siê zdarzaæ, ¿e program przestanie dzia³aæ po wys³aniu zpliku Flasha polecenia powoduj¹cego przejœcie do okreœlonej klatki w filmieDirectora, w której sprite Flasha nie jest ju¿ widoczny na ekranie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]